On tärkeää pysähtyä miettimään, pyöriikö lapsen ympärillä koulussa negatiivinen vai positiivinen kehä.
Lue lisää...Tuen rakentaminen alkaa tilanteen arvioimisesta ja haasteiden kartoittamisesta. Tärkeää on katsoa ulospäin näkyvän käyttäytymisen taakse ja etsiä toiminnan syytä.
Lue lisää...Jumiutuminen kertoo meille aikuisille siitä, että vaatimukset ylittivät juuri lapsen kognitiivisen kyvyn toimia joustavasti.
Lue lisää...Lapsista kasvaa sellaisia, millaisina me näemme heidät.
Lue lisää...Neurokirjon oppilas Opettajan ja ohjaajan työkalupakki syntyi antoisan ja välillä haastavan nepsyarjen keskelle kirjaksi, josta löytyy työkaluja seuraavaan päivään ja askelmerkkejä eteenpäin.
Lue lisää...tiimityökohtaamisen taidotryhmäluonteenvahvuudethyvinvointitaidottunnetaidotvireystilat luokassatunnesäätelynepsyammattikirjatpalautuminentaitoharjoitteluopen kirjablogionnistuminenkirja-arviotopettajan työtoiminnallinen oppiminenvuorovaikutusjäsenemme kertooresilienssialkuopetusopetustyökukoistava kasvatusesiopetushyvinvointijaksaminenvuorovaikutustaidottyöhyvinvointipositiivisen psykologian voimaoppiminenhaastava käyttäytyminenharjoituksetammattikirjallisuusvinkkipankkiaistiherkkyyseducaoppimisen tukiryhmäyttäminenryhmä toimivaksi -kirjakeskittymiskykyvahvuusopetusopettajan tietopalvelun jäsenyystoiminnanohjaushuomaa hyväpositiivinen kasvatuskirjavinkitmatikkakehittyminenempatiavahvuudetkasvatuskeskusteluarvontaerityisopetusarviopalauteneurokirjoOppimisen ja koulunkäynnin tuen mallimaltti ja sinnineurokirjon oppilasopetusmenetelmäturvallisuusvinkitliikuntaitsesäätelykyytiitsesäätelyntaidotkoulutuksetkiusaaminenmotivaatiopsykologiapositiivinen pedagogiikkaoppilaiden hyvinvointiläsnäolotaidot